Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

"Παράθυρο σε κάποια μουσικότητα του λόγου"

Τη Δευτέρα 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο σπίτι του Καθηγητή κ. Κώστα Μπέη κα της κας Μπέη η παρουσίαση του τελευταίου βιβλίου του  Παράθυρο σε κάποια μουσικότητα του λόγου. Το σαλόνι ήταν γεμάτο από τους εταίρους του Κέντρου Δικανικών Μελετών, τον εκδότη του βιβλίου κο Κ.Μ. Ζαχαράκη, την επιμελήτρια της έκδοσης  και τον ζωγράφο κο Κώστα Ευαγγελάτο που κόσμησε με σχέδιά του τα ποιήματα του κου Μπέη. Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών κος Κώστας Καρούσος ήταν ο εισηγητής.

Παράθυρο σε κάποια μουσικότητα του λόγου - Εισήγηση του Κ. Καρούσου

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι, φίλες και φίλοι

΄΄Παράθυρο σε κάποια μουσικότητα του λόγου΄΄είναι δυνατόν ν΄ανοίξει κάθε δημιουργός
-κοινωνικός λειτουργός-ή απλός οδοιπόρος της ζωής ή δεινός στιχοπλόκος της καθημερι-
νότητας ή δεινός ή λιγότερο δεινός ακροβάτης της λεκτικής αξίας ή εννοιολογικής
ερμηνείας του στίχου και της λέξης ή κάποιας διαβατάρικης και μεταχρονικής-ηλικιακά-
αναζήτησης, της έκφρασης, της ιδέας, της ελευθερίας, και της ιδιότυπης ή προσωπικής του
ποιητικής ή άλλης στοχαστικής-βιωματικής του αποκωδικοποίησης. Το πεδίο της ζωής  
είναι απέραντο και πάντα πρόσφορο για νοηματικές-ποιητικές περιπτύξεις, με φρόνηση,
έρωτα,αμφισβήτηση,νοσταλγικό αυτοσαρκασμό και οραματική ανασύνθεση της ζωής,
ή ορμητική και συμμετοχική δράση στα κοινωνικά δρώμενα. Αυτή εκτιμώ η πολλαπλότητα
σκέψης πλανάται σε μια προσεγμένη ανάγνωση του βιβλίου ΄΄ Παράθυρο σε κάποια 
μουσικότητα του λόγου΄΄.Είναι-λοιπόν-κρίση-άποψη-ζύγισμα-συστολή-περίσκεψη-
βυθομέτρηση της πραγματικότητας και πάνω απ΄όλα η κατασταλαγμένη ουσία της ζωής
που οδηγεί στη λύτρωση και στη προσωπική τελείωση. Βέβαια ως κοινωνικό άτομο-
ο ποιητής εδώ-αντικρύζει τα γεγονότα από κάθε σκοπιά.1ον από τα κοινωνικά στοιχεία
εμβέλειας και αποδεκτικότητας του εκάστοτε γεγονότος, στη πορεία της ζωής και 2ον
από την ενδυνάμωση της ψυχής και της προσωπικότητας για συνέχεια και οδοιπορία,
που γίνεται-εξελισσόμενο-σε αυτοπείραμα συναντίληψης με τον συνοδοιπόρο και 
στόχος και περίσσευμα ψυχικής αποδέσμευσης--και βεβαίως-στοιχείο γνώσης και
εμπειρικής ευρυγνωσίας,που διευρύνουν κατά πολύ το ποιητικό αισθητήριο.

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

«Η ΑΟΖ κατά το Διεθνές Δίκαιο»

                    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ  ΚΕΝΤΡΟΥ  ΔΙΚΑΝΙΚΩΝ  ΜΕΛΕΤΩΝ
                                        ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΕΗ


                              Εισήγηση Δρ. Αναστασίας Σαμαρά - Κρίσπη


            «Η ΑΟΖ κατά το Διεθνές Δίκαιο»
    17    Ιανουαρίου 2017 – Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών

      Ι.    Η ΑΟΖ κατά το Διεθνές Δίκαιο
·         Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (Α.Ο.Ζ.)
·         Αιγιαλίτιδα Ζώνη – Αρχιπέλαγος
·         Υφαλοκρηπίδα
·         Δίκαιο της Θάλασσας

ΙΙ.  Η Διεθνής Σύμβαση του Μontego Bay (1982) για το Δίκαιο της Θάλασσας
1.      Βασικές θεσμοθετήσεις :
·         Αβλαβής διέλευση
·         Νέος ορισμός της Υφαλοκρηπίδας
·         Εισαγωγή του θεσμού της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ)
·         Νέος θεσμός – Transit passage – Πλους διέλευσης
·         Υπερκερασμός της Υφαλοκρηπίδας από τον θεσμό της ΑΟΖ
·         Απαραίτητη η οριοθέτηση της ΑΟΖ, για να γίνουν έρευνες στη θάλασσα
·         Δυνατότητες και δικαιώματα παράκτιου κράτους και τρίτων κρατών
·         Αρμοδιότητες – Υποχρεώσεις.

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017

"Παράθυρο σε κάποια μουσικότητα του λόγου" Κ. Μπέη

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Καθηγητή κυρίου Κώστα Μπέη με τίτλο Παράθυρο σε κάποια μουσικότητα του λόγου από τις εκδόσεις Κ. Μ. Ζαχαράκη.










Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ


«Νεφελομορφίες - Art Est»

Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών σας ενημερώνει ότι η έκθεση του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο «Νεφελομορφίες Art-Est», που φιλοξενείται στο Μουσείο μας, παρατείνεται μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2017
Ο γνωστός καλλιτέχνης, θα πραγματοποιήσει δύο ξεναγήσεις στην έκθεσή του, την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016 από τις 13:30 έως τις 15:30 και την Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017 από τις 11:30 έως τις 13:00.

Διεύθυνση: Ι. Παπαρρηγοπούλου 5- 7, Πλατεία Κλαυθμώνος.
Διάρκεια έκθεσης: 7 Δεκεμβρίου 2016 έως 8 Ιανουαρίου 2017.

Ημέρες και ώρες  επίσκεψης: Καθημερινά (εκτός Τρίτης) 9π.μ με 4μ.μ.

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΔΕΙΝ ΔΑΝΕΙΖΕΣΘΑΙ



Ο Πλούταρχος στο κείμενό του Περί του μη δειν δανείζεσθαι, αναπτύσσει τη συλλογιστική του δανεισμού και το πλήθος των κακών που συνεπάγεται με κορυφαία την απώλεια της ελευθερίας. Το έργο του αυτό αποτελεί μέρος του συνόλου με τον τίτλο Ηθικά στο οποίο ο Πλούταρχος αναπτύσσει ζητήματα ηθικής, φιλοσοφίας, επιστήμης, πολιτικής, θρησκείας και ιστορίας άλλοτε υπό μορφήν διαλόγου μιμούμενος τον Πλάτωνα και άλλοτε υπό μορφήν πραγματείας.
Γεννημένος το 50 μ.Χ. περίπου στη Χαιρώνεια της Βοιωτίας και γόνος σπουδαίας οικογένειας έλαβε πολύ καλή παιδεία. Ταξίδευσε πολύ σε Ασία, Αίγυπτο και Ιταλία και ήρθε σε επαφή με εξέχουσες προσωπικότητες της εποχής. Ζώντας στα χρόνια της κυριαρχίας των κοσμοπόλεων, απέκτησε το δικαίωμα του Ρωμαίου πολίτη, έμεινε όμως πιστός στον οικογενειακό βίο και στον δήμο της μικρής Χαιρώνειας όπου παράλληλα με το συγγραφικό του έργο συμμετείχε στα κοινά και κατέλαβε δημόσια αξιώματα με κυριότερο το ισόβιο ιερατικό αξίωμα που του απονεμήθηκε από το Δελφικό ιερό. Φιλόσοφος του Μέσου Πλατωνισμού που συνδύαζε την πλατωνική θεωρία με διδάγματα άλλων ελληνικών Σχολών, ο Πλούταρχος δεν ίδρυσε σχολή ούτε εισηγήθηκε μια νέα θεωρία. Το έργο του θεωρείται εκλαΐκευση της φιλοσοφικής γνώσης. Ηθικός στοχαστής τόσο στα Ηθικά όσο και σε όλο το διασωζόμενο έργο του σκοπός του Χαιρώνειου συγγραφέα είναι να αναδείξει το «ηθικόν δέον». Ο Πλούταρχος πραγματεύεται ζητήματα πρακτικής φιλοσοφίας και παραινεί, διδάσκει, συμβουλεύει.
Στο σύντομο κείμενό του Περί του μη δειν δανείζεσθαι ο συγγραφέας μιλά εναντίον της συνήθειας ορισμένων ανθρώπων να καταφεύγουν αβασάνιστα στον δανεισμό. Το δανείζεσθαι της εσχάτης αφροσύνης και μαλακίας εστίν, γράφει και κατακεραυνώνει αφενός μεν τον αλόγιστο δανεισμό των οφειλετών, αφετέρου δε τη βαναυσότητα των πιστωτών. Ποια μέτρα προτείνει ; Την αξιοποίηση των πόρων που ο καθένας έχει στη διάθεσή του.
            Παρά το γεγονός ότι το έργο θεωρήθηκε αρχικά νεανική ρητορική, η νεότερη έρευνα έχει αποδείξει ότι πρόκειται για έργο της ώριμης περιόδου του Πλουτάρχου και μάλιστα για ομιλία την οποία εκφώνησε πιθανόν στην Αθήνα κατά το 92 μ.Χ. Την περίοδο εκείνη η Αθήνα και άλλες πόλεις μαστίζονταν από τις συνέπειες της υπερχρέωσης τόσο σε Έλληνες όσο και ξένους, κυρίως Ρωμαίους, δανειστές, τους οποίους ο Πλούταρχος αποκαλεί στον βίο του Κάτωνος νεωτέρου «πλωτικούς και δανειστικούς ανθρώπους», δηλαδή, ανθρώπους που ταξίδευαν και πλούτιζαν από τον δανεισμό. Αναφέρει σχετικά : «Κουβαλώντας μαζί τους σάκους και συμφωνητικά και συμβόλαια σαν δεσμά εναντίον της Ελλάδος, την οργώνουν από πόλη σε πόλη και σπέρνουν χρέη, που πολλά βάσανα φέρνουν και πολλούς τόκους, και που δύσκολα ξεριζώνονται, ενώ οι βλαστοί τους περικυκλώνουν τις πόλεις, τις εξασθενούν και τελικά τις πνίγουν». Πόσο επίκαιρος είναι ! Καυστικός, άμεσος, αυστηρός παρουσιάζει το πρόβλημα : «Έχεις ; Μην δανείζεσαι γιατί δεν σου λείπουν. Δεν έχεις ; Μην δανείζεσαι γιατί δεν θα ξεπληρώσεις το χρέος σου. [1]»