Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΛΕΞΗ της Κας Άννας Κελεσίδου και της Κας Κλειώς Μαρκάκη


Στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (18.3.2015) 
από την Δρ. Αναστασία Σαμαρά-Κρίσπη 

Θέμα: α) «Η έννοια της Παρουσίας στους Προσωκρατικούς Φιλοσόφους»  
(κ. Κελεσίδου) 
β) «Η έννοια της Παρουσίας από Παιδαγωγική Άποψη» (κ. Μαρκάκη) 

Με ιδιαίτερη χαρά, παρουσιάζω την αξιότιμη και αγαπητή φίλη Κα Άννα Κελεσίδου, επί σειρά ετών «ψυχή» των Σεμιναρίων του Κέντρου Δικανικών Μελετών Καθηγητού Κώστα Μπέη και πολύτιμη φίλη του Καθηγητή και όλων μας.  
Ιδιαίτερες ευχαριστίες της απευθύνονται για τη συνεχή και επίμονη προσπάθειά της, πάντοτε, αλλά και στις χαλεπές ημέρες που διάγομε, να προσδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ποιοτική διάσταση στις σεμιναριακές φιλοσοφικές διαλέξεις του Κέντρου, και όχι μόνον και να μεταδώσει στους ακροατές της την γνώση και την αναζήτηση της αλήθειας, σε κάθε φιλοσοφική προσέγγιση, μετά από γόνιμη αφαιρετική, προσαρμοσμένη στην αντίληψη του κοινού διδασκαλία, με βασικό μέσο τον διάλογο και την εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων.  
Είναι μεγάλο και πολυδιάστατο το φιλοσοφικό έργο και η συμβολή της Κας Άννας Κελεσίδου στην προαγωγή της φιλοσοφίας στον τόπο μας και θα πρέπει να της αποδοθεί μεγάλη τιμή, γι’ αυτό.  
Δεν είμαι καθ’ ύλην αρμόδιο πρόσωπο, από άποψη γνωστικού αντικειμένου, να αναφερθώ, πολλώ μάλλον να παρουσιάσω το έργο της Κας Άννας Κελεσίδου 
Η Άννα Κελεσίδου επιδόθηκε με αφοσίωση και πάθος στη φιλοσοφία, εστιάζοντας την μελέτη της με κριτική και αφαιρετική προσέγγιση, κυρίως στην διδασκαλία του Πλάτωνα, των προσωκρατικών φιλοσόφων (σήμερα, ως γνωστόν, πρόκειται να αναφερθεί σε ένα κατ’ εξοχήν ενδιαφέρον θέμα, στην έννοια της Παρουσίας στους Προσωκρα-τικούς Φιλοσόφους), του Ξενοφάνη, αλλά και όλων των θηρευτών της αλήθειας, αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, με αναλυτική θεώρηση, αναφορά και συσχετισμό με το σημαντικό έργο των Ευρωπαίων φιλοσόφων μέχρι τη σύγχρονη εποχή.  
Η Άννα Κελεσίδου πιστεύει ακράδαντα ότι δεν υπάρχει τελικά κρίση στην φιλοσοφία, σαν εύλογη λειτουργία του πνεύματος, ούτε αυτή αντικαθίσταται ή εκτοπίζεται από το οικοδόμημα της σύγχρονης τεχνολογίας ή το πνεύμα της «υλοφροσύνης», που καταδεικνύει τον σύγχρονο άνθρωπο.  
Επισημαίνει δε, με κάθε τρόπο, μέσα από το ευρύτατο έργο της, ότι ο παρεμβατικός ρόλος της φιλοσοφίας, με βασικό μέσο τον φιλοσο-φικό ελεύθερο στοχασμό, σαν πράξη, όχι μόνο ερμηνευτική, αλλά και νοηματοδοτική, αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Ανάγκη ανθρώπινη και διαχρονική. 
Το επιστημονικό διακύβευμα της Κας Άννας Κελεσίδου είναι κατά την άποψή μας, ότι παρακάμπτοντας με αιτιολογημένη ανάλυση τους απαξιωτικούς παράγοντες της φιλοσοφίας, και την κρίση της αξιοπιστίας της, πείθει αβίαστα, ότι δεν συνιστούν κρίση της φιλοσοφίας, οι αλλαγές και διαφορετικές σύγχρονες θεωρήσεις στο πεδίο του προβληματισμού, αλλά αυτές, αποτελούν ένα, sine qua nonτων ραγδαίων εξελίξεων και μεταβολών, στον σύγχρονο χώρο του πνεύματος και της αλλαγής των καιρών.  

Παράλληλα, όμως, με την Κα Άννα Κελεσίδου, την αποψινή σύναξη του Κέντρου Δικανικών Μελετών, λαμπρύνει με την παρουσία της, η αξιότιμη και αγαπητή φίλη Κλειώ Μαρκάκη, εκπαιδευτικός, η οποία θα αναπτύξει την έννοια της «Παρουσίας, από Εκπαιδευτική Άποψη», ένα ιδιαίτερα επίκαιρο, ευαίσθητο και διαχρονικό θέμα.  

Η Κα Άννα Κελεσίδου έχει τον λόγο.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.